Daniel tar semester!


Vår eminenta bloggare Daniel "Frippe" Friberg som med van hand snider vassa referat samt pricksäkra inlägg har för tillfället tagit semester. Vilket lämna mig, Markus Lindberg att gästblogga och försöka formulera ord likt Daniels skarpa sinne.
(Semester 2 veckor innan oss andra?!?!?)


Veckans match

I skrivande stund återstår 2 matcher kvar av vårsäsongen(plus 1 vilket tillhör höstsäsongen). 16 poäng har vår prestation ännu så länge räckt till, med 19 mål gjorda och 13 insläpta mål. Detta har givit oss en fjärdeplats i tabellen.

Imorgon väntar Nybro If vilka har 3 vinster, 3 oavgjorda samt 3 förluster. Detta må bli en tuff match då Nybor kommer ifårn en vinst på borta plan mot Växjö BK. En match vilket båda Nybros målvakter fick lämna planen efter skada och utvisning. Vi själva laddar upp med extra träning och finsliper på vår form för att själva göra en bra prestation. Imorgon skall vår prestation ligga i fokus och spelare vi på våra högsta nivåer får Nybro spela otroligt bra för att slå oss.


Veckans Intervju

Kenan Celil


Hej Kenan!
hur står det till?
- Hej, det är väl bra.

Du skadade dig i senaste matchen, vad var det som hände?
- Jag fick en smäll på vaden i början av matchen, redan då kände jag en smärta i knät. Sedan efter målet så gjorde jag en riktningsförändrning och då orkade inte knät hålla emot

Du har varit hos läkarna, har du fått ett utlåtandet?
- Jag var på återbesök igår hos läkaren, där sa han att det med stor sannolikhet är en meniskskada. Jag fick en tid för titthålsoperation som kommer att ske den 30 juni.

Imorgon väntar Nybro IF, vad vet du om motståndet?
- Nybro är ett bra lag som vi förlorade mot i genrepet. Efter en tuff start så verkar de ha hittat formen och vinnarmentaliteten.

Hur tror du det går?
- Det kommer bli en tuff match på konsgräset, där de säkert vill rulla bollen snabbt efter marken likt Oskarshamn. Jag hoppas såklart att mina lagkamrater är revanchsugna från förra matchen och att de tar med sig alla tre poängen till rydaholm, 1-2 säger jag.


Veckan röda kort!

Veki har under veckan använt mig som thaiboxredskap igenom att leverera en perfekt spark mot mitt ansikte. Uppståndelsen till denna spark är en luftduell vilket jag boxar bort. Veki vill givetvis göra mål och använder alla sina medel. Sparken som tog runt om ögat lämnade ett 1 centumeters jack vilket vår sjukvårdare omsorgsfullt plåstrade om. Givetvis var det ej meningen men ganska roligt!    
Dock... attack på boll och jag räddade ;)

Detta ger Veki veckans röda kort och saluteras med följande melodi:
http://youtu.be/aBccr-aLu4I


Veckans Loock-A-Like

Likt?

Matt Damon?                            Pierre Rosberg?


Vad vill ni kommande vecka ha med i bloggen?

Peace out!

/Markus Lindberg #1

Säg din åsikt!
Postat av: Bra jobbat ....

Stand In .

2011-06-18 @ 19:35:07
Postat av: Fans

Jättekul Markus att du både tar hand om att vakta målet och bloggen!

2011-06-20 @ 13:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0