Midsommarvecka - Vilka lag kan hålla fokus?

Det blev vinst mot Nybro IF, en match med högt tempo och stundtals bra spel. Jag tycker vi gjorde en bra match då vi i första halvlek bara släpper till ett läge(synd då att de gör mål på det). Andra halvlek blir rikare på målchanser åt båda hållen och lyckligen förvaltar vi dessa säkrare. Ivan Vasilj x2 ger oss 3 pinnar med 1-2 som resultat.

Nu stundar nya matcher gentemo Färjestaden samt att höstsäsongen tjuvstartas då vändiningen sker mot just Färjestaden. Ett dubbelbyta där det laget som kan hålla uppe sin högstanivå kommer plocka med sig poängen. Kring midsommar och sommaruppehåll är det alltid svårt att stänga ute alla yttre intryck och bara fokusera på match men vi är väl förberedda.


Veckans match

Färjestaden kommer ifrån en 3-1 vinst gentemot växjö BK. Laget har tagit 19 poäng vilket likställer oss poängmässigt inför matchen. Dock skiljer målstatistiken. De har gjort 19 mål och släpt in 10(+9) gentemot våra 21 gjorda och insläpta 14(+7). Alltså en viktig match om viktiga poäng.

Vi mönstrar starkaste lag vi kan på planen efter en veckas anpassad träning. Alla(utom givetvis Daniel F och Kenan) ser otroligt pigga ut trots att en hel vårsäsong i benen. Vi är redo för kamp och kommer ikväll 19,00 på Kungshall gör allt inom vår makt för att prestera på topp.


Veckans Intervju - Ivan Vasilj 
Hej Ivan!

Hur står det till?
- Tack Mackan det är fint, det är snart semestertider det är ju helt underbart.

Du är en av de äldsta spelarna i truppen som även har gjort flesta år i Rydaholms GOIF, hur känns det?
- Det känns bara bra, vi är ett gäng som spelat ihop några år nu och likaså umgås privat, många frågar varför man stannat hela livet i sin moderklubb, jag känner mer att nästa steg är inte att spela i en div. 2 el 1 klubb, vill man gå från Rydaholm så är det minst på en nivå där man kan leva på sitt fotbollspelande, och det fick jag aldrig för jag var aldrig tillräckligt bra, men istället så gör Rydaholm det spännande för oss varje år på den nivån vi är, man är en klubb med ambition, trevligt folk i föreningen och runt föreningen, helt enkelt perfekt för mig, och jag tror det är därför många av våra spelare stannar så länge i klubben.

Senaste matchen mot Nybro IF hoppade du in och förvandlade 0-1 underläge till 2-1. Berätta hur målen gick till?
- Ja det var skönt för hela laget, för vi blev rånade av Moheda i matchen innan och mot Nybro äger vi spelet men har svårt på sista tredjedelen, men när jag kommer in så får Mackan en kompis till i anfallet att leka med och det gör det enklare för alla, första målet är ett perfekt inlägg av Yxi Kaxi (Jani) jag nickar på en NIF spelare i mål. Andra målet är ju du som slår en perfekt utspark där jag vinner min duell mot mittbacken och avslutar i mål. Som sagt det var skönt för hela laget för vi var värda det, jobbar man hårt för varandra så får man oftast ut nåt i längden.

Vad tycker du generellt om matchen?
- Matchen äger vi långa stunder utan att skapa för mycket, men spelet är jättefint stundtals, där motståndarna inte får låna bollen, men det hjälper inte om det inte blir mål.
Men vi vänder på det och visar en jättefin moral, jag vet att vi har det i oss, vi kan lyfta berg tillsammans om vi bara vill.

Hur ser du på kommande match mot Färjestaden?
- Det är väl inte så mycket att säga om mer än att det blir lika tufft som vanligt, de säger att denna trean är sämre än en del andra, det vill inte jag påstå, här finns jämnheten på alla lag och gör man en dålig prestation förlorar man, så enkelt är det. Men jag har en förhoppning om att vi når upp i rätt nivå och visar vilka som bestämmer på Kungshall.

Vad blir viktigt att tänka på?
- Försvarsspelet som vanligt, de har ju bara släppt in 10 mål, vilket gör det jobbigt att komma ikapp om vi hamnar i underläge, framåt kommer vi hitta på nåt till slut.

Vad gör Ivan Vasilj under sommaruppehållet mer än är ute och löper?
- Dricker och äter gott. Umgås med nära och kära.

Tack! ;)
Tack själv Mackan! Lycka till idag :)



Veckans Loock-A-Like


Vedran?                             Tom Cruise?

Likt?



Peace out!

/Markus Lindberg

Säg din åsikt!
Postat av: Fans.

Suveräna bloggare vi har i laget , mycket trevlig läsning , intervju o övrigt , VN har ju bara upp till tre hattar , så vi ger bloggarna !!!! 5 hattar . Och en trevlig Midsommar till alla er spelare o ledare inom RGoIF.

2011-06-23 @ 14:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0