När går Målvakts-Markus in i väggen?

Var uppe på träningen på Kungshall idag och hoppades på sol och värme men som så ofta så blev det mulet lagom till träningen så något solande blev det icke! Däremot värmde spelet på träningen då det var riktigt bra fart på de flesta övningarna och framför allt på det avslutande smålagsspelet! Det känns faktiskt som att vi är på gång nu och att det på allvar börjar bli riktigt bra konkurens om platserna i laget. Per automatik höjs då också kvalitén på träningarna och förhoppningsvis kan vi hålla i detta och undvika skador de avslutande matcherna under vårsäsongen! Det är ytterligare en träning på söndag innan matchen mot Ryssby på måndag men det kommer förmodligen bli väldigt lugnt. Joel är som bekant igång efter sin knäskada och nu är också Kenan på G efter den lättare skadan i sitt lår och han såg riktigt spelsugen ut idag!

Vad gäller Ryssby så har de inte inlett serien på något bra sätt och har bara skrapat ihop 2 poäng på sina matcher hitills. De ska dock ha pressat Växjö BK ordentligt i den senaste matchen trots en man mindre men mitt i Ryssbys press för att ta sina 3 första poäng så kontrade BK in avgörandet i slutminuten! Den som blev utvisad är den förra Rydaholmsspelaren Dennis Martinsson som säkerligen kommer att saknas mycket i den här matchen. Inte bara Ryssby kommer sakna honom utan jag är ganska säker på att hans medverkan hade kryddat matchen lite extra också! Även om de startat serien på ett tveksamt sätt så måste jag ändå höja ett varningens finger för dem på måndag och speciellt när matchen spelas på deras hemmaplan!

Eftersom det var röd dag idag så tränade vi redan klockan 11 idag och som vanligt åkte vi runt och plockade upp folk med bilen ungefär en timme innan träningen! Idag skulle för ovanlighetens skull Markus Lindberg åka med oss och vi hämtade honom i stan strax efter 10. När han sätter sig i bilen berättar han att han är lite stressad då han varit ute på en löprunda på morgonen och samtidigt hjälpt en kompis att flytta. Notera tiden gott folk! Sedan talar han också om att han har bråttom hem efter träningen då han på eftermiddagen har match med laget han coachar, Växjö FF, på eftermiddagen! Hur orkar karln? Det som är mest beundransvärt är att det inte är första gången hans schema ser ut på det här viset utan det är titt som tätt när man frågar honom. Även om jag är imponerad Markus så tycker jag att du ligger i gränslandet till galenskap och utbrändhet men det kanske är mitt studentliv som gör att jag tycker schemat låter mer pressat än vad det är! Men om du nu måste hålla på som du gör så håll det för dig själv, jag känner mig som en dålig människa i jämförelse, bara så du vet!

Även om jag inte kan spela fotboll på plan så kan jag göra det på playstation och ikväll sopade jag banan med Spahic, "Arre" och Edgars ganska rejält och jag hoppas att deras stukade självförtroenden efter detta repar sig till måndag!

Blir nog inte så mycket bloggande från min sida efter tisdagens match då jag åker hem till Mjölby för att jobba över sommaren! Dels kan jag inte närvara på träningarna och matcherna och dessutom så brukar det inte hända allt för mycket i Mjölby att rapportera om. Dessutom tror jag inte någon av er bryr er om det även om någonting mot förmodan skulle ske!

Jag hoppas att ni tar er ut till Ryssby och ser derbyt på måndag som börjar 19:00!

#12


Säg din åsikt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0