Både nöjd och missnöjd!

Mycket svårt att hitta vilken känsla som infunnit sig efter matchen mot Berga den här eftermiddagen. Matchen slutade 2-2 efter mycket dramatik, framför allt på slutet! Vi kom till den här matchen med stor tillförsikt och med förhoppningar om 3 poäng och att hitta det spel vi letat efter i säsongsinledningen! 3 poäng är ju uppenbart att det inte blev och enligt mig hittade vi inte det spel vi letar efter heller tyvärr...

Matchen hann knappt börja innan vi ställde till det runt eget straffområde och lyckades inte få bort bollen trots flera tafatta försök. Bollen hamnade hos en Bergaspelare som med ett fint avslut i högerhörnet överlistade Markus i målet. Bra gjort av honom men väldigt svagt agerande av oss. Hela halvleken präglades av att vi tog ett steg bakåt samtidigt som de tog ett steg framåt i duellerna och de var först både på första och andrabollarna kändes det som. Vi hade dock en del bra försök till anfall och bland annat Edgars hade ett bra skottförsök men bollen smet utanför. Utdelningen för oss kom trots den svajiga inledningen och det var på en hörna av Jani som Pierre dök upp på och nickade dit kvitteringen! Strax innan paus så är vi återigen för passiva runt eget straffområde och deras duktiga anfallare vänder bort oss och springer in i Jani och ramlar. Domaren pekar på straffpunkten och jag tror inte han är speciellt nöjd med det beslutet så här i efterhand. Straffen förvaltas säkert och 2-1 underläge i paus är ett faktum!.

Efter att ha snackat ihop oss i paus så startar vi den andra på ett betydligt piggare sätt utan att skapa några direkta farligheter. Det är bättre fart på bollen och på samtliga fötter och det känns som att vi börjar ta över mer och mer. Sedan tycker jag vi går ner oss igen när det inte kommer någon utdelning och vi låter dom hålla i bollen utan att vara nära bollhållaren som vi har pratat om. Vi skapar ändå en del lägen som kunde resulterat i mål men vi når inte riktigt ända fram. När vi flyttar upp folk kommer också deras lägen och efter en snabb kontring får de ett friläge där de kan punktera matchen men Markus kommer ut strålande och avvärjer!

I den 3:e övertidsminuten får Edgars en otroligt billig frispark strax utanför straffområdet och "Arre" kliver fram för att skjuta den sista sparken i matchen. Han försöker skruva den runt muren men träffar istället en bergaspelare i muren och bollen ändrar riktning och ställer deras målvakt totalt! Helt underbart och Berga kan säga vad dom vill om att domaren aldrig borde gett oss den chansen men nu hade domaren åtminstone "gett" lagen var sitt mål!

Däremot hade jag inte protesterat det minsta om Berga avgått med segern då jag tyckte att de spelade väldigt bra fotboll och om de inte var bättre så var de i alla fall minst lika bra som vi var! Värnamo.nu får ursäkta men jag håller inte med om mycket av det som de skriver om matchen trots att jag är en blåvit supporter.
Läs här:http://värnamo.nu/sport/arianit-raddade-rydaholm/.

Vet att alla kan mycket bättre och på något sätt är det skönt att det trots den sena kvitteringen så är det lite sura miner direkt efter matchen. Det måste vara så om vi ska nå dit vi vill och det visar att vi har höga krav på oss själva! Några som ska ha beröm idag tycker jag är Markus i målet som räddar oss från att förlora den här matchen med sin frilägesräddning vi ställningen 1-2. Nermin tycker jag ska beröm för sin andra halvlek där han kom runt på kanten och var nära på att få utdelning! Sen är det skönt att han sådana spelare som "Arre" som kliver fram när vi som bäst behöver det och hänger dit en frispark! Även om han inte var lika suverän som han varit i tidigare matcher i år så visar han varför han för tillfället är lagkapten, tack för det "Arre"!

Garderar mig med att jag kanske är lite för hård mot laget så här direkt efter matchen men jag skriver ju faktiskt vad f-n jag vill på den här bloggen!

Nya tag nästa helg i säsongens svåraste bortamatch mot Oskarshamn!!

#12


Säg din åsikt!
Postat av: Bra

Bra skrivit Friberg stämmer precis

2011-05-14 @ 19:23:16
Postat av: Fans.

Klockrent , Friberg !

2011-05-14 @ 20:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0