Topplag eller inte?

Ska absolut inte överdramatisera betydelsen av matchen hemma mot IFK Berga på lördag men det känns lite som att vi står vid ett vägskäl för säsongen. Vi har resultatmässigt inlett på ett helt okej sätt men vad gäller vårt spel så här långt så är vi inte alls särskilt nöjda! I matchen mot Saxemara spelade vi bra fotboll men fick ingen utdelning och i övriga matcher har det stundtals varit väldigt bra för att sedan vända till det sämre. Nu känner jag på mig och ser fram emot en match där vi både spelar så bra vi kan och där vi också förvaltar våra chanser väl och visar att vi är ett av de bästa lagen i den här serien! Vi har en del spelare borta inför lördagsmatchen och det är vår lagkapten Joel som fortfarande har problem med ett knä, Ivan Vasilj som är avstängd sen sist och jag själv är så klart fortfarande borta! Däremot får vi tillbaka Ivan Spahic sedan den senaste matchen vilket känns väldigt bra då han kanske varit vår bästa spelare i säsongsinledningen!

Om våra motståndare Berga vet jag inte så mycket om mer än att de är en nykomling som vann division 4 förra året och som själva har stora förhoppningar på denna säsong! Än så länge har de inte infriat sina egna förväntningar utan har bara skrapat ihop 4 poäng på lika många matcher! Vi mötte dem för två år sedan när de åkte ur och då vann vi hemma med 2-1 om jag inte minns fel. Bortamatchen är svår att glömma bort då det var en sådan match där allt vi sköt på gick in och vi lyckades vinna med 7-3 i en helt sanslös match. Sådan utdelning kan vi väl knappast drömma om på lördag eller?

Bara för att jag berömde "Chrille" senast så var han inte närvarande på träningen ikväll, hoppas han inte tror att han kan göra hur han vill nu utan att han kommer upp på lördag och håller koll på att rätt tröjor hamnar på rätt spelare o.s.v.

Grillmaestro "Nesco" fixade käk efter träningen ikväll och det får han definitivt med beröm godkänt för! Grilloset la sig över hela Rydaholm, eller det sträckte sig åtminstone till Olssons villa för det dröjde inte många minuter från att grillen tändes till att Olsson trippandes dök upp bredvid "Nesco". När han kom så sa han att han precis ätit men när jag var tillbaka från min tröjhämtning på andra sidan planen så hade en korv slunkit ner lika f-n! Du är givetvis alltid välkommen Olsson!

För egen del så har jag börjat jogga på mitt skadade knä som känns förhållandevis bra faktiskt! Var på magnetröntgen förra måndagen och ska operera mig nästa fredag! Därför tänkte jag att jag skulle få reda på vad jag ska operera. Ringde därför ner till ortopeden för att kolla om de hade något svar. Tanten på andra sidan luren sa dock så här "Vi har inget svar på det, vanligtvis får man inte reda på vad det är förrän man ska opereras". Ja men tack för det för det är ju helt ointressant att veta vad man ska operera! Var det ett dåligt skämt eller ska vi vara oroliga för den svenska sjukvården tro?

Har tänkt så det knakar på lika som bär i vårt lag sedan jag hittade likheten mellan Nermin och Frodo. Har dock inte hittat något bra utan får helt enkelt bjuda er på någonting annat. För er som kollat på hockey-VM så känner ni igen den ena och den andra hör till allmänbildningen!

                                                      
                            
 Calle Johansson (Hockeyexpert)                Frankenstein (Monster)


Sov gott nu och bege er till Kungshall klockan 15 på lördag och se till att hjälpa oss till 3 friska poäng!

#12


Säg din åsikt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0