Tungt i Oskarshamn...

Var inte själv på matchen i Oskarshamn i lördags men precis som jag förutspådde här på bloggen förra veckan så blev det lika tufft som jag trodde tyvärr! Oskarshamn är ett väldigt bra lag och speciellt hemma på sin konstgräsplan där de kan få igång sitt snabba passningsspel men efter vad jag förstått från det jag läst och de jag pratat med så var det inte Oskarshamn som var överdrivet bra utan vi som var alldeles för dåliga! Att vi har tappat poäng i de senaste två matcherna kan man alltid leva med men det känns aldrig bra när vi tappar dem på grund av att vi själva inte kommer upp i den standarden vi kan. Samtidigt börjar det bli tjatigt att säga att vi hela tiden har så mycket mer att ge efter varje match när vi inte tar fram det. Nu är det dags att visa att vi har det där extra spelet i oss som vi själva och många runt oss tror att vi har! Det blir lagom att göra det på lördag då en lika tuff men väldigt olik motståndare kommer på besök till Kungshall, nämligen Lyckeby!

Ni får ursäkta att det varit lite dålig uppdatering av bloggen den senaste veckan men det har varit väldigt mycket med operationen och jag har inte orkat skriva någonting! Hur som helst så gick operationen bra i fredags även om jag mådde riktigt uselt efter narkosen och alla mediciner som tryckts in i kroppen under timmarna på sjukhuset. Det positiva var att de kunde sy ihop min menisk och därmed behålla hela. Det negativa var att de hittade en skada på det främre korsbandet som inte kommer åtgärdas förrän i höst! Det finns säkert en logik och ett syfte i varför de inte tog båda skadorna samtidigt men jag har svårt att förstå varför man inte fixar allt med en gång när de ändå är inne i knät och den fösta magnetröntgen jag gjorde känns ju så här i efterhand helt bortkastad. Trots att jag opererats nu så känns det som att jag är tillbaka på ruta ett och står och stampar. Läkaren kom till mig efter operationen och berättade vad som var skadat men då var jag så groggy så jag uppfattade väldigt lite av vad han menade!

Saknar att vara uppe på kungshall så in i h-vete just nu men jag vet inte om jag tar mig upp dit förrän till matchen på lördag trots det! Hur som helst så kanske det kommer en rapport inför matchen mot Lyckeby i slutet på veckan men om inte annat så får ni läsa om densamma här på söndag!

Planera in matchen på lördag i era filofaxer nu och hjälp laget att vända på den negativa trenden!

#12

Säg din åsikt!
Postat av: Anonym

Lycka till med rehabiliteringen. När tror du att du kan komma igång igen med fotbollen igen?

2011-05-24 @ 20:18:36
Postat av: #12

Tack! Ja du det kommer förmodligen dröja ett bra tag och jag räknar inte med något spel under den här säsongen i alla fall!

2011-05-24 @ 21:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0