Tveksamt fuskförsök av Ljunggren!

Kan börja med att meddela att den tänkta U-lagsmatchen mot Kärda i söndags blev inställd på grund av att Kärda inte hade tillräckligt med folk. Matchen spelas förmodligen nästa onsdag istället!

Två träningar har avverkats den här veckan och dagens träning innehöll mycket tempo med omställningsspel och smålagsspel! Det såg ut att vara riktigt bra fart på de flesta övningarna och det känns som nyckeln på lördag mot Oskarshamn kommer ligga i att ha bra fart på samtliga fötter när omställningslägena kommer! På torsdag kommer laget att träna på konstgräsplanen på Värendsvallen för att de ska få känna på det underlag som kommer att möta dem nere i Oskarshamn! På förhand kan nog den här matchen ses som den svåraste under hela säsongen men vi är långt ifrån chanslösa. Normalt sätt (förutom mot Berga) så brukar spelande lag passa oss bättre. Jag tror att vi till stor del kommer få rikta in oss på att spela ett kompakt försvarsspel och försöka vinna bollen så högt upp i banan som vi kan för att sedan ställa om blixtsnabbt med våra 5-6 offensiva spelare! Jag får se om jag kommer att åka med på matchen på lördag då jag opereras på fredag men annars får ni nöja er med matchreferatet på hemsidan!

Bör också notera från träningen att vår vänsterback Jani gjorde mål på det mesta idag och de flesta av hans skott var väl från 25 meter ungefär. Vi vet om att han har ett ruggigt skott men idag lät han det tala extra mycket, fått lite extra krafter från det finska guldet i söndags kanske?

Det går ju knappt en träning utan att Ljunggren förgyller stämningen i laget med någonting som hänt i hans liv och nu var det dags igen! Ljunggren berättade att han försökt fuska på en inlämningsuppgift i skolan för ett tag sen och det är väl någonting de flesta har gjort någon gång så inget konstigt i det. Ljunggrens försök blev dock inte riktigt som han hade tänkt sig utan hade sina brister kan man säga. Hans tillvägagångssätt var till en början klanderfritt då han surfade in på den gamla klassikern mvgplus.se och hittade en lämplig uppgift att ladda ner. Enligt Ljunggren så har han i det här läget väldigt bråttom med att få iväg uppgiften till läraren i tid. Därför väljer Ljunggren att inte öppna filen utan bara skicka iväg den som den är till läraren! Nöjd och belåten kan han nu luta sig tillbaka och vänta in ett MVG+ på slutbetyget eller? Tyvärr så glömde Ljunggren den lilla detaljen att de flesta i sverige inte heter Daniel Ljunggren utan att han borde ha gått in på dokumentet och åtminstone ansträngt sig och bytt namn till sitt eget på uppsatsen...När vi frågade honom vad läraren hade sagt när hon upptäckt detta var, och jag citerar Ljunggren, "Inte så bra...".

Summa summarum:

-Hade jag varit lärare så hade jag uppskattat om mina elever fuskade med stil om de nu är tvungna att fuska!

-Jag hade kunnat betalat en ansenlig summa för att se Ljunggrens min när han kom på att han hade glömt ändra namnet på uppsatsen.

-Till sist kan vi väl konstatera att efter det här avslöjandet från Ljunggren så måste vi utnämna honom till Rydaholms största bad boy för tillfället. Vem hade trott det innan säsongen började?

                                                          
                                            

                                          Tänk på det näst gång Ljunggren!


#12


Säg din åsikt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0